ریشه کنی مارمولک ها تخصص ماست


به دام انداختن مارمولک ها در خانه

چگونه مارمولک ها را به دام بیندازیم؟

چگونه مارمولک را در خانه به دام بندازیم؟

 

اگر یک یا تعدادی مارمولک وارد خانه شده است و شما می خواهید برای به دام انداختن مارمولک ها اقدام کرده و قبل از اینکه آن ها در خانه شروع به تولید مثل کنند و تعدادشان افزایش پیدا کند آن ها را بگیرید و یا از بین ببرید، با ما همراه باشید.

 

مامولک ها هنگامی که بترسند فرار می کنند یا پنهان می شوند. پس شما باید در ابتدا مارمولک هایی که ممکن است در هر جایی از خانه پنهان شده باشند را با احتیاط و قبل از اینکه پا به فرار بگذارند و در قسمتی غیر قابل دسترسی پنهان شوند، پیدا کنید.

 

پیدا کردن مارمولک

 

یک. مسدود کردن راه های فرار مارمولک

 

راه های ورود و خروج مکان یا اتاقی که آخرین بار مارمولک را در آن مشاهده کرده اید را ببندید. درب ها و پنجره ها را ببندید تا مارمولک ها نتوانند فرار کنند. تمام درزها و شکاف هایی که احتمال دارد مارمولک ها از آن عبور کنند را مسدود کنید. حتی می توانید قسمت زیر درب ها را با یک پارچه یا حوله بپوشانید.

 

دو. آگاهی از محل های احتمالی اختفا مارمولک در اتاق

 

در مکان های تاریک و محصور به دنبال مارمولک بگردید. مارمولک ها معمولا دوست دارند که در مکان های کوچک و پوشیده قرار بگیرند. زیر مبل ها، صندلی ها، میزهای تحریر، کتابخانه و زیر میز های داخل اتاق را چک کنید. کمد ها، هواکش، کوسن ها و گلدان، مکان های محبوب مارمولک برای پنهان شدن هستند.

 

 

شما ممکن است به یک چراغ قوه برای دیدن در تاریکی احتیاج داشته باشید. مارمولک ها دوست دارند که پشت قاب های روی دیوار پنهان شوند.

 

سه. استفاده از حیوانات خانگی برای یافتن مارمولک

 

حیوانات خانگی مثل سگ و یا گربه را در اتاق جداگانه ای نگه دارید. اگر حیوان خانگی در اتاق باشد مارمولک پنهان می شود تا زمانی که بتوانید مارمولک را بگیرید سگ یا گربه را دراتاقی دیگر بگذارید. البته در برخی مواقع می توانید از گربه خود نیز برای گرفتن مارمولک استفاده کنید. به یاد داشته باشید که گربه حتی می تواند مارمولک را بکشد. بنابراین با استفاده از گربه علاوه بر پیدا کردن مارمولک، می توانید از شر آن نیز خلاص شوید.

 

چهار. گول زدن مارمولک ها

 

چراغ ها را خاموش کنید، مارمولک در صورتی که فکر کند بیرون تاریک است ممکن است از محلی که در آن پنهان شده بیرون بیاید. پرده ها را بکشید تا از ورود نور خورشید به اتاق جلوگیری کنید. شما می توانید از نور چراغ قوه برای دیدن در تاریکی استفاده کنید. تجربه نشان داده است که معمولاً مارمولک تا نیم ساعت بعد از آن بیرون می آید.

 

صبر کنید تا مارمولک بیرون بیاید. مارمولک ها تنها در صورتی از مخفیگاه بیرون می آیند که فکر کند محیط امن است. اگر شما نمیتوانید آن را پیدا کنید ابزار به دام انداختن مارمولک و یا تله مارمولک را آماده کرده و در دسترس بگذارید و صبر کنید تا مارمولک خود را نشان دهد. اگر با وجود این شرایط باز هم نتواستید مارمولک را پیدا کرده و آن را از خانه بیرون کنید، می توانید از چندین ترفند برای بیرون آوردن آن ها از مکان اختفا استفاده کنید. مواردی از قبیل: پوست تخم مرغ و نفتالین.

 

 

گرفتن یا به دام انداختن مارمولک ها

 

یک. استفاده از وسایل خانه برای ساخت تله مارمولک

 

یک محفظه پیدا کنید که به وسیله آن بتوانید مارمولک را بگیرید و مارمولک را در آن بیندازید. بیشتر مارمولک های خانگی 5.1 تا 7.6 سانتیمتر طول دارند. ظروفی مانند ظروف ماست و یا خامه می توانند گزینه های خوبی برای به دام انداختن مارمولک ها باشند.

 

دو. روش استفاده از تله دست ساز خانگی

 

آرام به مارمولک نزدیک شوید. اگر شما مارمولک را فراری دهید به جایی که در آن پنهان شده بود باز می گردد. به جای این کار خیلی آرام به سمت مارمولک شروع به حرکت کنید و اگر مارمولک شروع به حرکت کرد، بایستید و چند ثانیه صبر کنید تا آرام شود.

 

مارمولک را درون جعبه بیندازید. اگر مارمولک روی دیوار است از مجله و یا یک تکه کاغذ برای انداختن مارمولک درون جعبه استفاده کنید. اگر مارمولک روی زمین است از یک جارو و یا خاک انداز استفاده کنید. در بسیاری از موارد خود مارمولک به سمت ظرف فرار میکند زیرا فکر میکند که آن ظرف مکانی امن است.

 

سعی کنید با چیزی به مارمولک دست نزنید جوری به سمت مارمولک حرکت کنید که آن را تشویق کنید به سمت جعبه فرار کند اما به آن ضربه نزنید از دست خود برای گرفتن مارمولک استفاده نکنید این کار ممکن است باعث شود دم مارمولک بیفتد و یا شما را گاز بگیرد.

 

استفاده از آب سرد برای به دام انداختن مارمولک

 

اگر مارمولک شروع به فرار کرد روی آن آب سرد بپاشید. اگر مارمولک وارد ظرف مورد نظر نشد روی آن آب سرد بپاشید اینکار باعث می شود مارمولک آرام حرکت کند و یا حتی برای یک تا دو دقیقه توقف کند و شما می توانید ظرف یا جعبه را روی آن قرار دهید.

 

زیر جعبه یک کارتن یا کاغذ قرار دهید تا وقتی که مارمولک درون جعبه قرار گرفت به کمک آن بتوانید مارمولک را درون جعبه نگه دارید. کاغذ و یا کارتن را روی دهانه محفظه قرار دهید تا کاملاً روی آن پوشیده شود و تا زمانی که مارمولک را بیرون بیندازید مارمولک را درون محفظه نگه دارید.

 

آزاد کردن مارمولک در طبیعت

 

در صورتی که قصد کشتن مارمولک را ندارید مارمولک را بیرون ببرید و آن را بیرون از خانه آزاد کنید. به هیچ عنوان نزدیک درورودی خانه آن را آزاد نکنید. زیرا ممکن است دوباره به داخل خانه فرار کند به جای این کار آن را چند متر آن طرف تر از خانه رهایش کنید.

 

 

کاغذ را از روی محفظه بردارید محفظه را نزدیک زمین قرار داده و کاغذ را حرکت دهید، مارمولک به سرعت به بیرون فرار خواهد کرد. اگر این اتفاق نیفتاد چند لحظه محفظه را رها کرده و صبر کنید. ممکن است مارمولک بعد از آنکه از رفتن شما مطمئن شد محفظه را ترک کند. شما می تواند با زدن یک ضربه خیلی آرام به محفظه و نزدیک نگه داشتن محفظه به زمین کاری کنید که مارمولک بیرون بیاید.

 

آیا مارمولک های به دام افتاده را می توان به عنوان حیوان خانگی نگه داری کرد؟

 

برخی از گونه های خاص مارمولک به عنوان حیوان خانگی نگه داری می شوند. اما مارمولک هایی که به عنوان آفت در خانه هستند را نمی توانید به عنوان حیوان خانگی نگه دارید. بیشتر مارمولک های خانگی با نگهداری درون قفس و یا آکواریوم آزار می بینند. در حقیقت آنها حیواناتی وحشی هستند و باید به آرامی به طبیعت بازگردند. فقط برخی گونه های خاص را می توان با فراهم آوردن محیط مخصوص نگه داری خزندگان، به عنوان حیوان خانگی نگه داری کرد.

 

بهترین راه دفع مارمولک ها در صورت تهاجم زیاد آن ها

 

اگر شما خیلی دیر متوجه وجود مارمولک در خانه شده اید و آن ها مدت ها است که در خانه شما زندگی و تولید مثل کرده اند و حتی ممکن است چند دوره تخمگذاری کرده باشند، با یک آلودگی گسترده روبرو هستید. در این صورت با استفاده از انواع تله نمی توانید تعداد زیاد آن ها را در خانه کنترل و یا آن ها را از خانه دفع کنید. در این صورت بهتر است از سموم دفع کننده و یا کشنده مارمولک استفاده کنید. سمومی که به راحتی می توانند به شما در دفع انواع مارمولک ها از خانه کمک کنند.

 

سم مارمولک کش اکوشاوم

خرید سم مارمولک کش قوی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: