ریشه کنی مارمولک ها تخصص ماست


روش های خانگی برای از بین بردن مارمولک

روش های خانگی از بین بردن مارمولک

ورود مارمولک ها به خانه و شروع دردسر

 

مارمولک ها، میهمان های ناخوانده ای هستند که با حضورشان در خانه، می توانند شما را در به دردسر بیندازند. اگرچه مارمولک ها با تغذیه از آفات خانگی نظیر پشه، سوسک و عنکبوت ها، محیط را از وجود آن ها پاک می کنند، اما صرف نظر از این واقعیت، حضور مارمولک ها در خانه، اصلاً خوشایند نبوده و از بین بردن مارمولک ها در خانه اهمیت پیدا میکند.

 

این خزندگان کوچک، به خودی خود صدمه ای به بار نمی آورند، اما وجود این موجودات در خانه، ممکن است موجب ترس و وحشتتان شده و آن ها را به دردسرهایی واقعی، تبدیل کند. پس اگر می بینید که یک مارمولک روی دیوار در حال حرکت است، مضطرب نشوید و خونسردی خود را حفظ نمایید.

 

وجود مارمولک در خانه، ممکن است برای کودکان و یا حیوانات خانگی، مضر باشد. به همین دلیل، در این مقاله به آموزش روش هایی سازگار با محیط زیست پرداخته ایم که با استفاده از آن ها می توانید مارمولک ها را از خانه خود بیرون کنید و یا به راحتی برای از بین بردن مارمولک در خانه اقدام نمایید.

 

اما قبل از اینکه برای خلاص شدن از شر مارمولک ها به هرگونه داروی خانگی روی آورید، باید عواملی را که این خزندگان را به خانه تان می کشاند برطرف کنید؛ مثلاً روزنامه ها و مجلات باطله را جمع کنید، لباس های چرک را بشویید و آشپزخانه ی خود را تمیز کنید؛ همچنین در اولین فرصت، زباله ها را به بیرون از منزل منتقل کنید.

 

داروهای خانگی برای از بین بردن مارمولک ها

 

یک. پوسته تخم مرغ

 

بوی تخم مرغ سبب می شود، مارمولک ها سریعاً محل را ترک کنند؛ چرا که مارمولک ها را دچار این خطا می کند که موجودات دیگری نیز در حال زندگی در آن حوالی هستند؛ پس با قرار دادن چند پوست تخم مرغ، در گوشه و کنار خانه و در نزدیکی درب ها و پنجره ها، می توانید سبب دفع مارمولک ها از خانه شوید.

 

دو. پودر قهوه

 

یک روش بسیار مؤثر برای از بین بردن مارمولک ها، استفاده از قهوه و تنباکو است. برای این منظور تنباکو و مقداری پودر قهوه را با هم ترکیب کرده و آن ها را به شکل توپ هایی در آورید. توپ های آماده شده را در گوشه و کنار خانه و مکان هایی که مارمولک ها بیشتر پنهان می شوند، قرار دهید. مارمولک ها این توپ ها را می خورند و پس از مدتی می میرند.

 

سه. سیر

 

مارمولک ها نمی توانند بوی سیر را تحمل کنند. این روش دفعِ خزندگان هرچند ممکن است برای شما عجیب به نظر برسد، اما آویزان کردن شاخه های سیر در اطراف خانه، می تواند به دور کردن مارمولک ها از آن خانه، کمک کند. برای تأثیر بیشتر، علاوه بر قرار دادن شاخه ی سیر در گوشه و کنار خانه یا اطراف ورودی ها، می توانید آب سیر را در نواحی مستعد وجود مارمولک، اسپری کنید. با این کار، تمامی مارمولک ها از محل زندگی شما دور می شوند.

 

 

چهار. اسپری فلفل

 

اسپری فلفل، مارمولک ها را تحریک می کند. استفاده از اسپری فلفل، روشی مناسب برای از بین بردن و دفع مارمولک ها است و باعث فرار آن ها از خانه می شود. برای ساختن اسپری فلفل، فلفل سیاه خرد شده را با آب مخلوط کرده و آن را داخل یک بطری اسپری بریزید؛ سپس این محلول را در اطراف خانه، در قفسه های آشپزخانه، زیر اجاق گاز و یخچال اسپری کنید تا مارمولک ها از خانه تان دوری کنند.

 

پنج. پیاز

 

پیاز حاوی ترکیبات گوگردی است که بوی نامطبوعی دارد و مارمولک ها نمی توانند بوی تند آن را تحمل کنند. کافی است مقداری پیاز را در اطراف درب ها، پنجره ها، ورودی ها و اطراف خانه و یا قسمت هایی که در آن مارمولک دیده اید قرار دهید. این خزندگان برای خلاص شدن از بوی پیاز، به سرعت مکان را ترک خواهند کرد. از طرف دیگر می توانید برای دفع مارمولک ها، محلول ساخته شده از عصاره ی پیاز و آب را در محل های مستعد حضور مارمولک، اسپری نمایید.

 

شش. قرص های نفتالین

 

بوی حاصل از قرص های نفتالین، مارمولک ها را از خانه دور می کند. کافی است آن ها را در گوشه و کنار خانه، کمدها، زیر اجاق گاز، سینک ها و درب ورودی محل زندگی خود قرار دهید؛ این شیوه، یکی از رایج ترین راه حل های خانگی برای دفع مارمولک ها است.

 

هفت. استفاده از تله های چسبی

 

استفاده از تله های چسبی نه تنها می توانند موش، مگس و سایر حشرات را به دام بیندازند، بلکه برای از بین بردن مارمولک ها نیز، روشی کاربردی است. تله چسبی، به راحتی مارمولک ها را در خود گرفتار می کند و سپس شما می توانید آن ها را از خانه تان دور کنید.

 

هشت. آب سرد

 

هر زمان مارمولکی را در خانه دیدید، آب بسیار سرد روی آن بریزید. این روش یکی از ساده ترین و موثرترین راه های خلاص شدن از دست مارمولک ها است. آب سرد این خزندگان را برای مدتی بی حرکت خواهد کرد. در نتیجه می توانید بدون اینکه مارمولک ها را بکشید، آن ها را از محل زندگی خود دور کنید.

 

نه. سس فلفل تند

 

مارمولک ها مانند اسپری فلفل سیاه، از بوی سس فلفل تند نیز متنفر هستند. 2 قاشق چای خوری از سس فلفل تند را با آب مخلوط کرده و آن را درون یک بطری اسپری بریزید. محلول را روی طاقچه ها، درز پنجره ها، پشت کمد و اطراف خانه اسپری کنید تا مارمولک ها دور شوند.

 

ده. پر طاووس

 

پرهای طاووس را در مکان هایی که معمولاً مارمولک ها را می بینید، قرار دهید. از آنجا که طاووس ها شکارچیان مارمولک ها هستند، می توانید با قرار دادن پرهای طاووس در ورودی و محل عبور مارمولک ها، این خزندگان را بترسانید و از آنجا دور کنید.

 

 

یازده. قرص های فنیل

 

فقط کافی است قرص های فنیل را در تمام ورودی های خانه خود قرار دهید، بوی فنیل مارمولک ها را دفع می کند و آن ها را از خانه شما دور نگه می دارد. قرص های فنیل یک راه آسان برای از بین بردن مارمولک ها درخانه است.

 

دوازده. روش جعبه مقوایی

 

اگر نمی خواهید به هیچ وجه به مارمولک صدمه بزنید، می توانید پس از آن که آن ها را گرفتید داخل یک جعبه مقوایی بیندازید و از محل زندگی خود دور کرده و در طبیعت رها کنید.

 

جهت دور نگه داشتن این خزندگان از محیط زندگی، به توصیه ها و نکات زیر توجه نمایید

 

خانه را همواره تمیز نگه دارید؛ کف آشپزخانه را مرتباً و به خصوص بعد از صرف هر وعده غذایی، تمیز کنید.

 

پنجره های خانه را با استفاده از توری های فلزی، بپوشانید.

 

نگهداری از یک گربه خانگی به از بین بردن مارمولک ها در محیط خانه، کمک خواهد کرد.

 

آفات خانگی منبع غذایی خوبی برای مارمولک ها هستند، پس با دفع این آفات خانگی، از شر مارمولک ها نیز خلاص خواهید شد؛ زیرا مارمولک ها محلی را که در آن غذایی برای خود نیابند، ترک می کنند.

 

مبلمان را به اندازه ی 15 سانتیمتر از دیوارها فاصله دهید.

 

درز و شکاف های خانه را با استفاده از درزگیرهای مناسب مانند سیلیکون، سیم ظرفشویی و غیره مسدود کنید.

 

نظافت کامل سرویس بهداشتی خانه، به دفع مارمولک ها کمک خواهد کرد.

 

سطل ها و ظرف های زباله را به طور مرتب تخلیه و تمیز کنید. سطل های زباله پر و کثیف از جمله مواردی است که موجب جذب مارمولک ها می شود.

 

نور، موجب جذب مارمولک می شود. پس اگر در خارج از خانه مارمولکی را مشاهده کردید، چراغ ها را خاموش کنید تا مارمولک به سمت خانه نیاید.

 

 

پنجره ها و درب خانه ی خود را به مدت طولانی باز نگذارید.

 

از ریختن و باقی ماندن مواد غذایی روی زمین جلوگیری کنید.

 

در صورتی که در جایی زندگی می کنید که مارمولک ها شایع هستند، از آویختن تابلوهای متعدد به دیوار خودداری کنید؛ زیرا آنها دوست دارند، پشت این وسایل پنهان شده یا از آن ها بالا بروند. از بین بردن مارمولک ها در فضاهایی کوچک مانند پشت قاب عکس سخت خواهد بود.

 

از تجمع و باقی ماندن آب در بخش های مختلف خانه جلوگیری کنید.

 

در انتها اگر می خواهید به شکل قطعی و سریع از شر مارمولک ها خلاص شوید، توصیه ما به شما این است که از سم مارمولک کش قوی و صد در صد مؤثر اکوشاوم بهره مند شوید.

 

سم مارمولک کش اکوشاوم

خرید سم مارمولک کش قوی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: