ریشه کنی مارمولک ها تخصص ماست


مارمولک در شرایط مختلف چقدر عمر می کند؟

مارمولک ها چقدر عمر می کنند؟

مارمولک ها چقدر عمر می کنند؟

 

طول عمر مارمولک هایی که در قفس نگهداری می شوند بیشتر از مارمولک های وحشی است که در طبیعت هستند. اکنون یاد می گیریم چگونه از عمر طولانی و زندگی سلامت مارمولک هایی که به عنوان حیوان خانگی هستند، مطمئن شویم.

 

طول عمر مارمولک های خانگی

 

زمانی که شما مارمولکی را به عنوان حیوان خانگی انتخاب می کنید، به مدت طولانی درگیر خواهید بود. بنابراین ضروری است در مورد طول عمر زیاد مارمولک ها آگاه باشید. بسیاری از آنها برای مدت طولانی عمر می کنند، اما مدت زندگی آنها به این بستگی دارد که شما تا چه حدی مراقب تامین نیازهای آنها هستید.

 

شاید باور کردنی نباشد اما مارمولک هایی که در قفس نگه داری می شوند، می توانند ارتباط خوبی با انسان برقرار کنند. حتی طبق برخی نتایج مطالعات از دانشمندان علوم زیستی، مارمولک ها ابعاد شخصیتی زیادی دارند و می توانند با صاحب خود ارتباط برقرار کنند. آنها چهره و صدای صاحبشان را به خاطر می سپارند و غالباً وقتی غذا می خواهند و یا می خواهند بیرون بیایند و به صاحب خود آویزان شوند، به جلوی محفظه شیشه ای می آیند و مانند یک سگ یا گربه حالتی درخواست گونه به خود می گیرند. مارمولک ها همچنین می توانند اسم خود را یاد بگیرند و فرمان پذیر باشند.

 

 

مراقبت دقیق از مارمولک به عنوان حیوان خانگی

 

وقتی شما برای اولین بار با این پرسش که " طول عمر مارمولک ها چقدر است؟ " مواجه می شوید، ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد عضو جدید خانواده شما صرفا با قرار گرفتن در یک محفظه شیشه ای همراه با منظره تزیینی و رژیم غذایی حاوی جیرجیک، زندگی طوانی نخواهد داشت. از آنجاییکه مارمولک ها حیوانات خانگی شگفت انگیزی هستند، در ابتدای تطبیق با وضعیت تازه شان، صرف انرژی بیشتر و شناخت کافی در مورد نیازهای مراقبتی شان، لازم است، نیاز است که شما با زیستگاه بومی مارمولک خود آشنا باشید زیرا باید مثل همان را در خانه بازسازی نمایید.

 

عمر مارمولک ها

 

مارمولک ها چقدر عمر می کنند؟ مارمولک هایی که در قفس زندگی می کنند از طول عمر بیشتری برخوردارند نسبت به آنهایی که در طبیعت وحشی زندگی می کنند. چون که می توانند به مراقبت های دامپزشکی دسترسی داشته باشند و تغذیه بهتری دارند و نیازی نیست با شکارچیان مبارزه کنند اما در این مورد اشتباه نکنید، مراقبت های مناسب و خوب کلید این زندگی طولانی است مارمولک ها به یک جای مناسب و خوب برای زندگی که توسط صاحبانشان فراهم می شود، وابسته اند. برای مثال یک محفظه شیشه ای، تا بدن خونسردشان در عالی ترین وضعیت ممکن باشد.

 

آنها دمای بدن خود را مطابق با محیط تغییر می دهند، پس ایجاد تراریومی یا محفظه شیشه ای با تعدیل هوای سرد و گرم ضروری است. همچنین وجود نور فرابنفش نیز ضرورت دارد. زیرا بدون آن مارمولک ها قادر به متابویسم کلسیم موجود در رژیم غذایی شان نبوده، ممکن است بیمار شوند و بمیرند. مکمل های غذایی و ویتامین ها نیز برای سلامتی و زندگی طولانی آنها بسیار مهم هستند.

 

نگه داری از مارمولک ها برای مبتدیان

 

با وجود مارمولک های جذاب و جالب مختلف برای انتخاب، چه گرینه ای برای شما مناسب تر است؟ با توجه به نوع رفتار، تغذیه و حتی از نظر ظاهری مارمولک ها گکوی تاج دار، اسکینک زبان آبی، اژدهای ریش دار و گکوی پلنکی برای مبتدیان نگه داری کننده از مارمولک ها پیشنهاد می شود. مراقبت از این گونه های مارمولک آسان است، غذایشان براحتی در دسترس است، خیلی بزرگ نیستند و در ارتباط برقرار کردن بسیار جالب هستند.

 

 

حتی همین مارمولک هایی که مراقبت کردن از آنها آسان است، فراهم کردن مکان مناسب قبل از آوردن به خانه، برایشان ضروری است. گرما، نور، خوراک و رطوبت درون تراریومی که قرار است مارمولک در آن قرار بگیرد، قبل از ورود حیوان، باید مناسب و درست باشد. خرید هیجانی و شتاب زده یک مارمولک بدون آنکه محیط مناسبی برای نگهداری از آن فراهم شده باشد، سلامتی اش را به خطر خواهد انداخت و طول عمر مارمولک را کاهش می دهد.

 

انواع گونه های مارمولک به عنوان حیوان خانگی

 

یک. گکوی تاج دار

 

گکوهای تاج دار رنگ های مختلفی دارند اما ویژگی مهم و برجسته آنها، داشتن تاج حاشیه داری است که از بالای چشم ها شروع شده و تا انتهای بدن در پشت ادامه می یابد. از پوزه تا دم، آن ها حدودا طولی برابر 20 سانتیمتر دارند و طول عمر این مارمولک حدود بیست سال خواهد بود. اگر شما یک گکوی کوچک و تازه متولد شده را در قفسی بسیار بزرگ قرار دهید ممکن است استرس بگیرد و غذا نخورد. تهدید دیگر برای طول عمر این مارمولک، دما است؛ قرار گرفتن در معرض دمای بالای 80 درجه به مدت طولانی می تواند برای یک گکوی تاج دار، کشنده باشد.

 

دو. اسکینک های زبان آبی

 

همانطور که از نامشان پیداست، این مارمولک، زبان بلند و آبی رنگی دارد که به عنوان یک مکانیسم دفاعی برای دور کردن شکارچی به کار می رود. طبق گزارش های موجود در مورد این مارمولک، واقعیت جالب دیگر در مورد این مارمولک، این است که هنگامی که مورد هجوم واقع شود می تواند دم خود را انداخته و فرار کند. اندازه آنها حدود 45 تا 60سانتیمتر است و تقریباً 20 سال عمر می کنند اگر تصمیم گرفتید که دو مارمولک اسکینک زبان آبی بگیرید، آنها هر کدام نیاز به یک محفظه جداگانه برای خودشان دارند زیرا که آنها به قلمرو سازی و مبارزه تمایل دارند. این حیوانات خانگی، با یکدیگر هم اتاقی های خوبی نمی شوند.

 

سه. اژدهای ریش دار

 

اژدهای ریش دار که برخلاف اسمش مارمولکی آرام و دوست داشتنی است، بین 30 تا 60سانتیمتر رشد می کند و در صورتی که به درستی از آن مراقبت شود می تواند تا 15 سال زندگی کند. این مراقبت ها شامل قرار دادن در حمام آب گرم به صورت هفتگی و نور فرابنفش است؛ در صورت فقدان چنین امکاناتی آنها دچار اختلالات متابولیکی استخوانی شده که منجر به بد شکلی بدن و مرگ می شود.

 

 

چهار. گکوی پلنگی

 

این موجودات دوست داشتنی کوچک، گونه های مختلفی در طیف وسیعی از رنگ ها دارند و اندازه آنها حدود 18 تا 25سانتیمتر است. طول عمر این مارمولک ها نیز حدود 20 سال است. آنها بسیار ظریف بوده و می توان به آسانی آن ها را در دست گرفت. شما می توانید برای بهبود بخشیدن به سلامت گکوی پلنگی، با افزودن نور فرا بنفش به محیط زندگی آن ها به بهتر شدن سیستم ایمنی این مارمولک کمک کنید و برای اطمینان از یک رژیم غذایی سالم، باید ماده تقویتی کلسیم را روی غذاهای آن که حاوی حشرات هستند اسپری نمایید. به نظر غیرعادی و عجیب می آید اما این حیوانات می توانند صد سال یا حتی بیشتر نیز عمر کنند.

 

در این صورت اگر از این خزندگان وحشت دارید و آن ها به ویژه گکوها که مارمولک هایی هستند که ممکن است گاهی آن ها را در حیاط و یا حیاط محیط داخلی خانه ببینید، منتظر از بین رفتن خودبخودی آن ها نباشید آن ها عمری طولانی دارند و اگر می خواهید به زودی از شرشان خلاص شوید باید با استفاده از سموم دفع کننده قوی آن ها را از خانه دور کنید.

 

سم مارمولک کش اکوشاوم

خرید سم مارمولک کش قوی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: