ریشه کنی مارمولک ها تخصص ماست


مارمولک های عجیب را می شناسید؟

عجیب ترین مارمولک های جهان

شگفت انگیزترین مارمولک های عجیب جهان

 

گونه های بیشماری از مارمولک ها در سراسر جهان وجود دارد. گونه های مختلف مارمولک ها دارای ویژگی های متمایز و متفاوتی هستند که موجب جذابیت تحقیق و مطالعه بر روی این جانداران می شود. در این مقاله به بررسی برخی از مارمولک های عجیب می پردازیم.

 

مارمولک نوعی خزنده است که در سراسر جهان یافت می شود. مارمولک ها متعلق به طبقه خزندگان هستند. ویژگی هایی که برای این موجودات تعریف شده، شامل یک دم بلند، دو جفت پا و وجود فلس روی پوست میباشد. بیشتر مارمولک ها موجوداتی خونسرد بوده و دمای بدنشان را به وسیله متابولیسم یا سوخت و ساز بدن تنظیم می کنند.

 

برخی از این مارمولک های عجیب به شکلی هستند که گویی متعلق به ماقبل تاریخ بوده و یا بخشی از یک رمان تخیلی هستند.

 

ده. گکوی توکای

 

گکوی توکای، نوعی خزنده شب زی است که به دسته گکوها؛ انواع مارمولک های خانگی؛ تعلق دارد و بیشتر در قاره آسیا و همچنین در برخی از جزایر اقیانوس آرام یافت می شود. در مقایسه با تمامی گونه های گکو دارای بدن قوی تر، سر بزرگتر و فک محکم تری دارد.

 

 

توکای یک مارمولک عجیب و بزرگ است که بین 30 تا 35 سانتیمتر طول دارد. رنگ بدن این جانور معمولاً خاکستری با لکه های پراکنده قرمز است، با این وجود میتواند خود را استتار کرده و به رنگ محیط در آورد. همچنین بدن استوانه ای شکل این موجود دارای بافت صاف میباشد. رنگ جنس نر این مارمولک، روشن تر از گونه های ماده آن است. آنها از حشرات و سایر مهره داران کوچک تغذیه می کنند. آرواره های قوی آنها را قادر می سازد اسکلت کیتینی بدن حشرات را به راحتی خرد کنند.

 

نه. ایگوانای دریایی

 

ایگواناهای دریایی مارمولکهایی هستند که فقط در جزایر گالاپاگوس اکوادور یافت می شوند و هر جزیره، میزبان ایگوانای دریایی با اندازه و شکل های مختلف است. به دلیل تعداد زیاد شکارچیانی که از مارمولک ها و تخم های آنها استفاده می کنند، اخیراً جمعیت این موجودات کاهش یافته و بقای نسل این گونه از مارمولک های عجیب به خطر افتاده است.

 

ایگواناها، خزندگان دریایی هستند که ظاهر آنها زشت و نفرت انگیز خوانده می شود. بر خلاف نگاه تهاجمی و خیره ای که دارند، موجودات آرامی هستند. رنگ پوست ایگوانا غالبا سیاه دودی بوده و یک دم مسطح طولانی دارند که به آنها در شنا کردن کمک می کند.

 

پنجه های آنها صاف و تیز است و در صورت وجود جریان های قوی آب، آنها را قادر به چسبیدن به سنگ ها می کند. این مارمولک ها، مرتباً عطسه می کنند تا نمک را در اطراف بینی خود پاک کنند. همچنین غدد خاصی در بدنشان وجود دارد که نمک اضافی موجود در بدن را دفع می کنند.

 

هشت. مارمولک های عجیب آرمادیلو یا مارمولک زره پوش

 

مارمولک های آرمادیلو در مناطق بیابانی و نیمه بیابانی ساکن هستند. آنها بیشتر در سواحل غربی آفریقای جنوبی یافت می شوند. در گذشته، این مارمولک ها در تجارت حیوانات خانگی استفاده می شدند و اکنون در لیست حیوانات در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند. آنها به رنگ قهوه ای روشن یا قهوه ای تیره هستند و شکاف هایی زرد و مایل به سیاه در بدنشان وجود دارد.

 

 

مارمولک های آرمادیلو خزندگانی هستند که بیشتر در روز فعالیت می کنند. آنها از بی مهرگان کوچک، گیاهان و گونه های دیگر مارمولک ها و جوندگان کوچک تغذیه می کنند. این مارمولک عجیب اگر خطری احساس کند دم خود را در دهان می گذارد تا شکل کروی بگیرد و بتواند بچرخد بدین ترتیب شکارچیان از خوردن این مارمولک تیغ دار کروی منصرف می شوند.

 

هفت. آماگای صخره ای

 

این گونه از مارمولک ها بیشتر مخصوص زیست بوم های صحرایی هستند. از جهت اندازه معمولاً 13 تا 30 سانتیمتر طول دارند و نرهای آنها هشت تا 12سانتیمتر از ماده ها بزرگتر هستند.

 

مارمولک های آماگا معمولاً در گروه های کوچک و با رهبری یک مارمولک نر زندگی می کنند. این مارمولک نر مجاز است تا با تمامی مارمولک های ماده آن گروه جفت گیری کند، اما امکان جفت گیری برای سایر مارمولک های نر در آن گروه با ماده هایشان وجود ندارد مگر اینکه مارمولک رهبر را از بین ببرند و یا گروه خود را تشکیل دهند. آگاماهای صخره ای از حشرات، خزندگان، پستانداران کوچک و گیاهان تغذیه می کنند. آنها در طول فصل های مرطوب و بارانی، جفت گیری می کنند. قبل از جفت گیری، نر با استفاده از پوزه خود سوراخ های کوچکی حفر میکند پس از جفت گیری، ماده ها در سوراخ ها پنهان می شوند. دوره بارداری این گونه از مارمولک ها بین 8 تا 10 هفته طول می کشد

 

شش. اژدهای کومودو

 

اژدهای کومودو بزرگترین گونه شناخته شده مارمولک در جهان است که در جزایرمتعددی از جمله کومودو، رینکا، فلورس و جیلی موتانگ در اندونزی یافت می شود. مارمولک های بالغ کومودو معمولاً 70 کیلوگرم وزن دارند و طول آنها تقریباً 3 متر است. با کمین کردن، طعمه ای که شامل پرندگان، بی مهرگان، پستانداران کوچک و در موارد نادر، انسان ها می شود شکار می کند. نیش آن سمی است و سم پروتئینی که تزریق می کند می تواند منجر به بیهوشی، افت فشار خون و فلج عضلانی در طعمه شود.

 

پنج. مارمولک شاخدار

 

اینگونه از مارمولک های عجیب در بیابان های استرالیا یافت می شوند و بازه عمرشان بین 15 تا 16 سال است. تقریباً تا طول 20 سانتیمتری رشد می کنند. رنگ آن معمولاً قهوه ای یا برنزه است. در هنگام هوای سرد استتار می کند تا سایه ای تیره تر از رنگ طبیعی خود را ایجاد کند. بدنشان جهت دفاع ازخود از خار های تیز پوشیده شده است.

 

 

مکانیزم زنده ماندن این موجودات در بیابان به این صورت است که مویرگ های پای آنها، آب را جذب نموده و از طریق پوست به دهان منتقل می کنند این گونه مارمولک ها بیشتر از مورچه ها تغذیه مینمایند.

 

چهار. هیولای هیلا

 

این گونه از مارمولک ها عمدتاً در مکزیک و ایالات متحده آمریکا، در بیابان ها و مناطق صخره ای یافت می شوند. آنها سرهایی مثلثی شکل و مسطح دارند که جنس نر اینگونه مارمولک دارای سرهای بزرگتر از ماده ها هستند. همچنین این موجودات دارای یک نیم تنه بلند، استوانه ای و چاق هستند و جنس ماده بدن بزرگتری دارد.

 

غذای این مارمولک ها شامل تخم خزندگان، پرندگان و جوندگان است. مهارت شکار آنها وابسته به حس بویایی و شنوایی قوی شان است. آنها می توانند از دور، لرزش طعمه خود را بشنوند و بوی تخم های مختلف دیگر حیوانات را استشمام کنند.

 

هیولای هیلا از دم بزرگ و پیچ خورده خود، برای ذخیره چربی ها و آب استفاده می کنند و به آنها امکان زنده ماندن در بیابان ها را می دهد بدن خشک و پوسته پوسته شان از هدر رفتن بیش از حد آب بدنشان جلوگیری میکند.

 

سه.آفتاب پرست پارسونز، مارمولک های عجیب و شگفت در تغییر رنگ

 

آفتاب پرست پارسونز از نظر وزن، بزرگترین آفتاب پرست در جهان است که در جنگل های بارانی ماداگاسکار یافت می شود. این موجود، سر بزرگ، مثلثی و چشمان متحرک و مستقلی دارد. نر های اینگونه، بالای چشم هایشان پشته های متحرکی دارند که به سمت بینی خم می شود و ساختار آن شبیه به شاخ است.

 

ماده های این گونه مارمولک تا پنجاه عدد تخم می گذارند که حداکثر 2 سال طول می کشد تا مارمولک های کوچک به دنیا بیایند. بعد از به دنیا آمدن مارمولک ها از تخم، آفتاب پرست جوان پارسونز بلافاصله مستقل می شود. آنها حیوانات آرامی هستند و در بیشتر مواقع در یک مکان بدون حرکت می ایستند. آن ها فقط در هنگام شکار کردن، تغذیه، آشامیدن یا جفت گیری حرکات کمی انجام می دهند.

 

دو. مارمولک های عجیب پرنده

 

این گونه از مارمولک های عجیب در قاره آسیا، به ویژه در هند، اندونزی، تایلند جنوبی و سنگاپور یافت می شوند.

 

 

آنها از جیرجیرک، کرم ها و دیگر حشرات تغذیه می کنند و خزندگانی شبانه یا شب زی هستند این موجودات می توانند خود را با پوست درختان استتار نمایند که در این صورت تشخیصشان برای شکارچیان دشوار بوده و به آنها در فرار کردن و پنهان شدن از دست شکارچیان کمک می نماید.

 

این خزندگان در داخل درختان زندگی می کنند و خصوصاً هنگامی که متوجه خطر می شوند از شاخه ای به شاخه دیگر پرش می کنند. ساختار بدن آن ها به نحوی است که توانایی پریدن از یک درخت به درخت دیگر را دارند در دو سمت بدن آن ها دو زائده پوستی وجود دارد که هنگام پریدن باز می شوند.

 

یک. ایگواناهای کرگدنی، مارمولک های عجیب شاخدار

 

اینگونه از مارمولک ها در خطر انقراض قرار دارند و در جزایر کارائیب یافت می شوند. مانند کرگدن بر روی سرشان یک شاخ دارند. طول این خزندگان بین 60 تا 136 سانتیمتر بوده و بین 4.5 تا 9 کیلوگرم نیز وزن دارند.

 

رنگ پوست مارمولک ایگوانا، سبز تیره، قهوه ای و یا خاکستری است. این خزندگان دارای بدن و سر بزرگی هستند و دم آنها به طور عمودی، صاف و قوی است. گونه نر این موجود دارای رنگ روشن تر و اندازه ای بزرگتر نسبت به جنس ماده است.

 

پس از جفت گیری، ماده ها در مدت چهل روز، 2 تا 34 تخم می گذارند تخم های آنها از جمله بزرگترین تخم ها در میان انواع مارمولک ها به شمار می آید.

سم مارمولک کش اکوشاوم

خرید سم مارمولک کش قوی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: