ریشه کنی مارمولک ها تخصص ماست


محل های شایع تخمگذاری مارمولک در خانه

محل های مناسب تخمگذاری مارمولک

 

شایع ترین محل های تخمگذاری مارمولک در خانه کجا هستند؟

 

مارمولک ها حیواناتی هستند که برخی از آن ها در کنار انسان ها زندگی می کنند و برای انسان بدون آسیب و خطر هستند. این حیوانات معمولاً در مکان هایی پیدا می شوند که حشرات نیز زیاد باشد. رشد و تکثیر سریع این مارمولک ها باعث شده که به صورت یک آلودگی شناخته شوند. به طور معمول مارمولک هایی که در خانه یافت می شوند، تخمگذار هستند، از این رو یافتن محل های تخمگذاری مارمولک ها می تواند در هر چه سریعتر از بین بردن آنها، به ما کمک کند.

 

آیا مارمولکهای خانگی خطرناک هستند؟

 

مارمولک های خانگی برای دوری از طعمه شدن، در شکاف ها و ترک ها مخفی می شوند در حالی که آنها به از بین بردن حشراتی مانند سوسک و یا مگس ها در خانه کمک می کنند، برخی آنها را جزو آفات می دانند و نمی خواهند که در خانه مارمولک داشته باشند.

 

اما آیا این مارمولک ها خطری برای انسان ایجاد نمی کنند؟ پاسخ این است: "نه" مارمولک های خانگی ممکن است شبیه مارها باشند و خیلی سریع حرکت کنند اما در واقع آنها سمی نیستند و همچنین به افرادی که در خانه آنها زندگی می کنند آسیبی وارد نمی کنند.

 

با وجود عدم آسیب های مخرب مارمولک ها در خانه، آن ها جزو آفات هستند و می توانند برای افراد ساکن در خانه ترس و وحشت ایجاد کنند. علاوه بر این خزندگان به دلیل تماس مداوم بدنشان با خاک می توانند حامل برخی عوامل بیماری زا نیز باشند. این موجودات فلس دار ممکن است روی هر چیزی که در خانه است بخزند و عوامل بیماری زا را پخش کنند.

 

مارمولک خانگی در دیوارها پنهان می شود

 

مارمولک های خانگی گاهی اوقات می توانند راه خود را به خانه شما بیابند به خصوص اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید. مارمولک ها در سوراخ دیوارها و بین منافذ آجرها پنهان می شوند آن ها همیشه سعی می کنند در خانه و یا در حیاط خانه، مکانی تاریک و دنج برای خود پیدا کنند.

 

 

مارمولک ها کجا تخمگذاری می کنند؟

 

تخم مارمولک خانگی شبیه به سنگریزه های کوچک سفید است که به سختی می توان آن ها را پیدا کرد. مارمولک های ماده در تابستان تخم می گذارند. آن ها غالباً در مکانهای محافظت شده مانند مخفیگاه های پشت مبلمان تخمگذاری می کنند. همچنین خوب است که زیر قسمت هایی از پوست و برگ پوسیده درخت ها در باغچه را نیز بررسی کنید. بعضی اوقات تخم ها را در خاک قرار می دهند که اگر شما صاحب یک باغ باشید این موضوع یک مشکل محسوب می شود. سموم دفع آفات روی این تخم ها کار نمی کند و شما باید آنها را به صورت دستی از بین ببرید یا بهتر است ترک های اطراف ​​لوله کشی ها را آب بندی کنید.

 

برای خلاص شدن از مارمولک های ماده باید از لانه گزینی آنها در خانه خود پیشگیری کنید. آب راکد موجود در برخی قسمت های خانه و حیاط، مکانی مناسب برای تولید مثل حشرات است که مطمئناً مارمولک ها را به خود جلب می کند. می توانید یک تور روی گیاهان قرار دهید تا جلوی تخم گذاری مارمولک ها در زیر برگ ها گرفته شود.

 

حذف کردن مارمولک های خانه

 

از نظر روش های استاندارد کنترل آفات مواردی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ورود مارمولک های خانگی به خانه آن ها را انجام دهید. این موارد عبارتند از:

 

یک. خانه را تمیز نگه دارید

 

ظروف کثیف، زباله های سرریز شده از سطل زباله و باقیمانده غذاها در آشپزخانه بسیاری از آفات را به خانه جذب می کنند.

 

دو. درز و شکاف ها را مسدود کنید

 

هر سوراخ و شکافی را که مارمولک ها می توانند از آن عبور کنند با مواد مناسب درزگیری، پر کنید. فیلتر را به هر منفذ هوایی که می یابید اضافه کنید.

 

 

تخمگذاری مارمولک های خانگی بیشتر در چه مکان هایی رخ می دهد؟

 

مارمولک ها به ویژه گکوهای خانگی معمولی از معدود آفات خانگی هستند که خطر و آسیبی برای انسان ندارند. آنها بیماریهای مهلکی که مگس یا سوسک می توانند انتقال دهند را منتقل نمی کنند و همچنین مانند ساس ها، در تخت از خون انسان تغذیه نمی کنند.

 

اما حتی اگر آنها آسیبی به ما وارد نکنند گاهی می توانند باکتری های سالمونلا را که روی پوستشان وجود دارد، در سراسر خانه گسترش دهند که مطمئناً برای انسان مضر و خطرناک خواهد بود. به همین دلیل مهار و مدیریت مارمولک ها در خانه مهم است و یکی از راه های انجام این کار دانستن این موضوع است که مارمولک ها تخمهایشان را چگونه و در کجا قرار می دهند در ادامه ما مناطق احتمالی تخمگذاری مارمولک ها را بررسی خواهیم نمود.

 

یک. کابینت زیر سینک

 

 

کابینت های زیر سینک های آشپزخانه یکی دیگر از مناطق محبوب مارمولک ها و سایر آفات خانگی است. کابینت های زیر سینک های آشپزخانه غالباً رطوبت دارند. زیرا آب اغلب از لوله ها عبور می کند همچنین در صورتی که حشرات در این نزدیکی ها باشد که مارمولک ها بتوانند از آن ها تغذیه کنند یا اگر نشتی در لوله وجود داشته باشد باعث می شود مارمولک ها در زیر کابینت های سینک آشپزخانه پنهان شوند. این باعث افزایش رطوبت داخل کابینت می شود. سایر آفات مانند موریانه ها نیز به رطوبت جذب می شوند.

 

بیرون آمدن مارمولک ها از تخم 40 تا 60 روز طول می کشد و حداقل زمان برای بلوغ و جفتگیری آن ها یک سال است. تمیز کردن و چک کردن منظم کابینت سینک آشپزخانه به شما کمک می کند تا هیچ مارمولکی در خانه نداشته باشید.

 

دو. زیرزمین

 

یک زیرزمین مرطوب و به هم ریخته محل مناسبی برای  تخم گذاری مارمولک است. مارمولک ها تخم های خود را به صورت دسته ای می گذارند و هر کدام حداکثر 20 تخم در هر دسته دارند. در یک فصل جفت گیری یک مارمولک ماده می تواند در دو یا سه دسته قرار گیرد که پس از تخمگذاری تخم ها به یک مشکل و آلودگی تبدیل می شود.

 

یکی از راه های جلوگیری از ازدحام بیشتر مارمولک ها پاکسازی زیرزمین از به هم ریختگی و خشک نگه داشتن آن است زیرا مارمولک ها ترجیح می دهند در مناطق مرطوب و تاریک اطراف خانه لانه کنند. همچنین سوراخ ها و ترک هایی را که در آن مارمولک ها از خارج ممکن است وارد شوند، مسدود کنید.

 

 

سه. پشت قفسه کتاب

 

قبل از اینکه مارمولک تخم گذاری کند به دنبال یک مکان مخفی و مناسب است که در آن احتمال کمی وجود دارد که یک شکارچی طبیعی، تخم های مارمولک را پیدا کند و این شامل انسان نیز می شود. مکانهای پنهان مانند پشت قفسه های کتاب مکان هایی هستند که به شدت برای مارمولک های ماده مهم است و آن ها با کمترین فعالیت می توانند لانه های مناسبی را برای خود و مارمولک های تازه به دنیا آمده بسازند.

 

بررسی منظم مناطق پنهان در اطراف خانه مانع از پیدا شدن مکان مناسب مارمولک برای ایجاد لانه در داخل خانه شما می شود. کتاب ها، روزنامه ها و کمد آشپزخانه برخی مناطق مورد علاقه برای فعالیت های تولید مثلی مارمولک است.

 

وجود یک جفت مارمولک در خانه ممکن است بی ضرر باشد. اما مارمولک می تواند به سرعت رشد کند و به یک مشکل آلودگی تبدیل شود. تمیز کردن محل های لانه سازی احتمالی از بروز آلودگی جلوگیری می کند اما اگر در منطقه گرمسیری زندگی می کنید که احتمال وجود مارمولک در خانه شما زیاد است بهتر است قبل از ورود مارمولک ها به خانه، از سموم دفع کننده مخصوص مارمولک استفاده کنید.

 

سم مارمولک کش اکوشاوم

خرید سم مارمولک کش قوی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: