ریشه کنی مارمولک ها تخصص ماست


مدیریت هجوم مارمولک به خانه

گونه مانع هجوم مارمولک ها شویم؟

چگونه هجوم مارمولک در خانه را مدیریت کنیم؟

 

مشاهده مارمولک در خانه یک منظره کاملا معمولی در بسیاری از مناطق محسوب می شود. آنها به طور کلی موجوداتی بی ضرر هستند. حتی می توان مارمولک ها را تا حدی موجودات مفید در خانه دانست، زیرا با شکار مگس ها، پشه ها و پروانه ها به کاهش جمعیت حشرات در خانه شما کمک می کنند. با این حال، شما لزوماً مجبور نیستید با حضور و گاهی اوقات هجوم مارمولک ها در خانه کنار بیایید!

 

این خزندگان موجودات بی خطری هستند. تنها دو گونه از آنها به نام هیولای گیلا و مارمولک مهره دار مکزیکی می توانند آسیب رسان باشند. بسیاری از مردم فقط به دلیل ظاهر ناخوشایند و تمایل آنها به سقوط از سقف از مارمولک می ترسند. در شدیدترین موارد، افراد ممکن است به مارمولک هرپتوفوبیا داشته باشند. هرپتوفوبیانوعی فوبیا یا ترس از خزندگان از جمله مارمولک ها، مارها و کروکودیل ها است.

 

چرا مارمولک ها نوعی آفت محسوب می شوند؟

 

باید مراقب مارمولک ها باشید. زیرا آنها حامل باکتری های مضری در مدفوع و ادرار خود هستند که باعث انتقال سالمونلا می شوند. این بیماری می تواند باعث علائم جدی مانند اسهال شدید، گرفتگی معده، تب و حتی استفراغ شود. علاوه بر این، مارمولک ها ممکن است میکروب ها و انگل هایی را روی بدن خود حمل کنند و آنها را در خانه شما پخش نمایند. آنها همچنین لکه هایی را از خود روی دیوارها، پارچه و سایر سطوح حساس باقی می گذارند. مهمتر از همه، آنها خطر آلودگی مواد غذایی را به همراه دارند، به ویژه اگر فضولات آنها داخل غذای شما بیفتد.

 

در موارد هجوم مارمولک ها، آنها به چه چیزهایی جذب می شوند؟

 

حشرات

 

دلیل اینکه خانه شما مورد هجوم مارمولک قرار گرفته است احتمالاً این است که حشرات زیادی در خانه و محوطه اطراف خانه وجود دارد. منبع اصلی غذای مارمولک ها حشرات هستند و آنها جذب جایی می شوند که در آن غذا باشد.

 

 

آلوده بودن محیط و بهم ریختگی خانه

 

باقی مانده مواد غذایی و بهم ریختگی در خانه شما ممکن است حشرات و به دنبال آن مارمولک ها را جذب کند.

 

درها و پنجره های باز

 

اگر درب ها و پنجره های خانه خود را زیاد باز بگذارید، ممکن است برای  هجوم مارمولک ها، حشرات و سایر آفات یک ورودی در دسترس و آسان جهت ورود به خانه ایجاد کنید.

 

ترک ها و سوراخ های قاب پنجره، دیوارها

 

مورد بالا برای شکاف ها یا سوراخ های قاب پنجره، دیوارها یا سایر قسمت های دارای شکاف خانه نیز صادق است.

 

هوای گرم

 

مارمولک ها از آنجایی که حیوانات خونسردی هستند، باید همیشه در جایی که هوا گرم است بمانند. پس خانه گرم و دنج شما می تواند جای خوبی برای زندگی آنها باشد.

 

رطوبت

 

مانند بسیاری از آفات دیگر، مارمولک ها نیز جذب هر آب ساکنی در خانه شما از جمله انواع منابع رطوبت مانند لوله های دارای نشتی و حوضچه های حیاط و باغ می شوند.

 

میوه ها

 

میوه های بدون پوشش در آشپزخانه نیز می توانند منابع غذایی احتمالی جاذب مارمولک ها باشند.

 

درمان های خانگی برای خلاص شدن از شر مارمولک ها

 

راه های زیادی برای خلاص شدن از احتمال هجوم مارمولک ها وجود دارد. برخی از آنها از موادی استفاده می کنند که به راحتی در خانه شما برای دفع مارمولک ها وجود دارند. این مواد را صرفاً در مکان‌هایی قرار دهید که مارمولک‌ها در آنجا زیاد رفت و آمد و تخم‌گذاری می‌کنند.

 

 

قهوه و تنباکو

 

قهوه و تنباکو را با هم مخلوط کنید تا توپ های دافع مارمولک درست کنید. این توپ ها را در گوشه های خانه خود قرار دهید تا مارمولک ها را دفع و یا از بین ببرید.

 

قرص های نفتالین

 

قرص های نفتالین را در هر کشو، کمد و هر مکان دیگری که احتمال حضور مارمولک وجود دارد قرار دهید. بوی تند این قرص ها می تواند مارمولک ها را از محل دور کند.

 

آب سرد

 

پاشیدن آب سرد بر روی مارمولک ها از تحرک آنها جلوگیری می کند و در نتیجه گرفتن و دور انداختن آن را برای شما آسان می نماید.

 

پوسته تخم مرغ

 

پوسته تخم مرغ بوی تندی دارد که مارمولک ها را تحریک می کند. آنها همچنین با دیدن پوسته تخم مرغ این تصور را خواهند داشت که موجودی بزرگتر در نزدیکی شان است! بنابراین از پوسته تخم مرغ ترسیده و محل را ترک می کنند.

 

پودر فلفل

 

مارمولک ها به فلفل حساسیت دارند. می توانید با استفاده از پودر فلفل، یک محلول درست کنید و آن را در اطراف خانه خود اسپری نمایید.

 

ادویه جات تند

 

ادویه هایی مانند پودر پیاز و سیر بوی تند و قوی می دهند که مارمولک ها نمی توانند آن را تحمل کنند. می توانید آنها رابا آب مخلوط کرده و به عنوان اسپری دافع مارمولک استفاده کنید.

 

مارمولک های اطراف خانه را کجا پیدا کنیم؟

 

شناسایی مکان های پر فعالیت مارمولک ها می تواند به اتخاذ روشی فعال برای کنترل هجوم مارمولک ها کمک کند. آنها را در مکان هایی همچون موارد مذکور در ذیل جستجو کنید:

 

زیرزمین

 

مارمولک ها تخم های خود را در مناطق مرطوب و به هم ریخته می گذارند و اغلب زیرزمین مکانی ایده آل برای این منظور است. یکی از راه های جلوگیری از افزایش جمعیت بیش از حد مارمولک ها این است که زیرزمین خود را از آلودگی و کثیفی ها پاک کنید و آن را خشک نگه دارید.

 

کابینت زیر سینک

 

علاوه بر زیرزمین، کابینت های زیر سینک مکانی ایده آل برای اختفای مارمولک ها برای تخم گذاری هستند. علاوه بر این، رطوبت این کابینت ها ممکن است حشرات دیگری را نیز جذب کند، که به دنبال آن مارمولک ها نیز به محل جذب می شوند.

 

 

پشت اثاثیه

 

مارمولک ها معمولاً فضاهایی را دوست دارند که دسترسی به آنها دشوار باشد و بتوانند از خود و تخم هایشان در برابر خطرات محافظت کنند. این مورد شامل پشت قفسه های کتاب و لایه های پنهان مبلمان و ... می شود.

 

چگونه مارمولک ها را از خانه خود دفع و از بازگشت آنها جلوگیری کنید؟

 

مارمولک ها کنترل کننده آفات طبیعت هستند اما خانه شما مکان مناسبی برای زندگی آنها نیست. در زیر اقدامات دیگری برای خلاص شدن از شر مارمولک ها در خانه و مهمتر از آن جلوگیری از هجوم دوباره مارمولک ها آورده شده است.

 

منابع غذایی مارمولک ها را خانه خود حذف کنید. مارمولک ها، در کنار تغذیه از انواع حشرات، علاقه زیادی به خوردن مگس ها دارند. بنابراین ظرف های کثیف خود را بشویید و زباله ها را از خانه بیرون ببرید تا مگس ها وارد خانه شما نشوند و مارمولک ها را جذب نکنند.

 

بهم ریختگی را کاهش دهید. مارمولک ها پشت قاب عکس ها، آثار هنری آویزان شده به دیوار، قفسه های کتاب و حتی کمدها پنهان می شوند. آنها تمایل دارند در میان انبوهی از روزنامه ها و سطل های زباله پنهان شوند، بنابراین مطمئن شوید که بهم ریختگی را به حداقل رسانده اید تا مخفیگاه های احتمالی آنها را نیزاز بین ببرید.

 

تله‌ها را در گوشه کابینت‌ها و کشوها یا کناره‌های دیوار که در آن می‌خزند بچسبانید.

 

در مواقعی که نیاز به مقابله فوری با مارمولک ها دارید، یک اسپری حشره کش آماده به کار داشته باشید.

 

مجددا تاکید می شود جمعیت حشرات را در خانه خود کاهش دهید، زیرا منبع اصلی نیاز غذایی مارمولک ها هستند.

 

سم مارمولک کش اکوشاوم

خرید سم مارمولک کش قوی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: