ریشه کنی مارمولک ها تخصص ماست


ورود مارمولک ها به خانه چه دلایلی دارد؟

دلایل ورود مارمولک ها به خانه چیست؟

 

بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است بخاطر هجوم آوردن و ورود مارمولک ها به خانه تان با مشکلات اساسی روبه رو شوید، بسیاری از افراد از مارمولک ها می ترسند و نگران گاز گرفته شدن توسط این خزندگان مزاحم هستند، دلیل نگرانی اغلب آن ها این است که معتقدند همه مارمولک ها سمی هستند؛ اگرچه این تصور غلط است اما هنوز دلیل نمی شود که کسی بخواهد این خزندگان کوچک را در خانه خود ببیند.

 

چرا مارمولک ها به خانه وارد می شوند؟

 

اگر خانه شما پر از حشرات باشد، طبیعتاً مارمولک ها را به خود جذب می کند. باز گذاشتن درب و پنجره ها نیز باعث می شود که مارمولک ها راحت تر بتوانند به داخل خانه بخزند. همچنین تعداد مارمولک هایی که در خانه با آن ها مواجه می شوید به مکان زندگیتان بستگی دارد، زیرا به طور طبیعی برخی مناطق مارمولک های بیشتری نسبت به بقیه مکان ها دارند.

 

وجود مارمولک در خانه می تواند ناخوشایند، آزار دهنده و منزجر کننده باشد. ممکن است با دیدن مارمولکی در حال دویدن در خانه، حواستان پرت شود و یا نگران سقوط یک مارمولک از سقف باشید. دیدن یک یا دو مارمولک در خانه، نشان می دهد به احتمال زیاد تعداد آن ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

 

در این مقاله چندین دلیل مهم که سبب ورود مارمولک ها به خانه می شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که اگر بدانید چرا تعداد زیادی مارمولک در خانه مشاهده می کنید، قادر خواهید بود به درستی در جهت خلاص شدن از شر آنها اقدام کنید.

 

دلایل ورود‌ مارمولک‌ به خانه‌ ها

 

یک. خانه پر از حشره

 

دلیل شماره یک برای جذب مارمولک ها به خانه، وجود تعداد زیادی از انواع حشرات در خانه است. همواره مارمولک ها به جایی می روند که غذا در دسترس باشد و حشرات، غذای مورد علاقه مارمولک ها هستند! وجود تعداد زیادی حشره در خانه، متاسفانه به این معناست که آن خانه چندان تمیز و مرتب نیست، وجود خرده های مواد غذایی، لکه های چسبنده و دیگر آلودگی ها می تواند انواع مختلفی از حشرات را به خود جذب کند.

 

بیشتر افرادی که از ورود مارمولک به خانه شان رنج می برند با کاهش تعداد حشرات موجود در خانه می توانند تعداد مارمولک ها را نیز کاهش دهند.

 

 

دو. درب و پنجره های باز

 

اگر درب یا پنجره خانه را زیاد باز می گذارید، در اصل یک راه ورود آسان برای مارمولک ها و سایر آفات به خانه ایجاد کرده اید؛ همچنین وجود هر گونه ترک و سوراخ در کنار پنجره یا دیوارهای خانه می تواند سبب ورود مارمولک به خانه شود.

 

بسته نگه داشتن پنجره ها و درب ها، همچنین پوشاندن سوراخ ها و ترک هایی که برای ورود یک مارمولک به خانه به اندازه کافی بزرگ هستند، می تواند برای جلوگیری از ورود آفات کمک کننده باشد.

 

سه. زندگی در مناطق مارمولک‌ خیز

 

جمعیت مارمولک ها در همه اقلیم ها یکسان نیست، اگر در مناطق با آب و هوای گرم زندگی می کنید، احتمال اینکه در خانه خود با مارمولک ها مواجه شوید بیشتر است. به همین ترتیب، افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند، ممکن است هرگز در خانه شان مارمولک نبینند.

 

به عنوان مثال، در استان های جنوبی ایران نسبت به بخش های شمالی آن، مارمولک های بیشتری دیده می شود.

 

چهار. خانه های گرم

 

مارمولک ها سرما را دوست ندارند! چرا که آنها حیواناتی خونسرد هستند و باید در جایی زندگی کنند که همیشه گرم است. بنابراین اگر خانه ای بیش از حد گرم و به خصوص مرطوب هم باشد، مارمولک ها به شدت به آن، جذب می شوند.

 

پنج . وجود فضاهای زیاد برای پنهان شدن مارمولک‌‌

 

اگر خانه شما خانه ای بهم ریخته با اثاثیه زیاد است، می تواند به مکانی محبوب برای پنهان شدن مارمولک ها تبدیل شود. در صورتی که در پشت هر قطعه اثاثیه منزل مارمولک پیدا می کنید، باید برای کاهش جمعیت این آفات، میزان بهم ریختگی وسایل را کاهش دهید.

 

 

شش. وجود حشرات بی بال در خانه‌

 

مارمولک های خانگی معمولاً حشره خوار هستند، حشرات یکی از منابع غذایی مورد علاقه آنها می باشند. مارمولک ها معمولاً حشرات بی بال نظیر عنکبوت، حلزون، سوسک و مورچه ها را پیدا می کنند و می خورند. اگر خانه شما آلوده به آفت ثانویه ای از گروه حشرات بدون بال باشد، یعنی مارمولک ها دلیل خوبی برای آمدن به آنجا دارند.

 

هفت. وجود حشرات بالدار در خانه‌

 

گذشته از حشرات بی بال، مارمولک ها حشرات بالدار مانند مگس ها، پشه ها، موریانه های بالدار و جیرجیرک ها را نیز شکار می کنند. از آنجایی که مارمولک ها توانایی بالا رفتن و چسبیدن به سطوح را دارند، می توانند به راحتی به بالای دیوار ها برسند و طعمه های بالدار خود را شکار کنند، به خصوص آنهایی را که نزدیک به منابع نور پرواز می کنند.

 

اگرچه ممکن است مارمولک ها از ازدیاد جمعیت حشرات در خانه شما جلوگیری کنند، اما می توانند از طریق بالا رفتن از سقف و سقوط در مکانهای غیرمنتظره، همچنین با اختلال در سیم کشی برق، ایجادخطر کنند. همچنین وجود فضولات مارمولک در همه جای خانه می تواند سبب بروز بیماری شود.

 

هشت. میوه ها و گیاهان

 

منابع غذایی مارمولک ها تنها به حشرات محدود نمی شود، آنها میوه و گیاهان را هم می خورند، برخی مارمولک ها مانند اژدهای ریش دار، از سبزیجات و گیاهان به عنوان جایگزینی برای حشرات تغذیه می کنند.

 

مارمولک های گیاهخوار می توانند در باغ ها مشکل ساز شوند، به خصوص هنگامی که جمعیت آنها زیاد شود و شروع به خوردن گیاهان باغ کنند؛ کاهش تعداد حشرات اطراف منطقه، یکی از راه های جلوگیری از ورود مارمولک ها به باغ است.

 

 

خوردن میوه هایی که توسط مارمولک ها گزیده شده، می تواند برای انسان ها خطر ایجاد کند، زیرا مارمولک ها باکتری هایی را روی پوست خود حمل می کنند که می تواند در انسان سالمونلا و مسمومیت های غذایی به وجود آورد.

 

نه. مارمولک‌ ها‌ عاشق آب هستند

 

اگر در خانه آب راکد و لوله های دارای نشتی دارید، ممکن است کاملاً ناآگاهانه منجر به ورود مارمولک ها به خانه شوید. اگر با انجام تمام اقدامات پیشگیرانه باز در خانه با مارمولک ها مواجه می شوید، شاید دلیل این موضوع وجود منابع آب، در محل زندگی شما باشد. در چنین شرایطی برای ریشه کنی مارمولک ها لوله های دارای نشتی را تعمیر کنید، آب های راکد را از بین ببرید، و به طور کلی سعی کنید خانه را عاری از هر منبع رطوبت نگاه دارید.

سم مارمولک کش اکوشاوم

خرید سم مارمولک کش قوی - کلیک کنید


سفارش سم از طریق: